6 روش موثر برای درمان گوش درد در خانه: دارو و روش گیاهی درمان گوش درد
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
6 روش موثر برای درمان گوش درد در خانه: دارو و روش گیاهی درمان گوش درد
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیآموزش های متفرقه 6 روش موثر برای درمان گوش درد در خانه: دارو و روش گیاهی درمان گوش درد

تعداد بازدید : 10
نویسنده پیام
newssss آفلاین


ارسال‌ها : 18
عضويت : 29 /3 /1403
6 روش موثر برای درمان گوش درد در خانه: دارو و روش گیاهی درمان گوش درد
گستره مطالب در مورد درمان خانگی گوش درد، بسیار وسیع است. گوش درد، نوعی درد تیز است که اگر شدید شود تعادل فرد را بهم می‌ریزد. روش‌های زیادی برای درمان گوش درد در خانه وجود دارد. این روش‌ها شامل، استفاده از قطره گوش، کمپرس سرد یا گرم، انجام تمرینات ورزشی، ماساژ درمانی، استفاده از گلاب، نمک، روغن زیتون، سیر و زنجبیل است. در ادامه روش‌های موثر درمان گوش درد در منزل را معرفی می‌کنیم. 6 روش موثر برای درمان گوش درد در خانه: دارو و روش گیاهی درمان گوش درداستفاده از کمپرس سرد یا گرم
استفاده از کمپرس سرد یا گرم و همچنین استفاده از دستمال یا حوله گرم، اقدام مناسبی است. این اقدام هم برای بزرگسالان و هم اطفال قابل استفاده است. زمانی که گوش درد داشتید، کمپرس‌ها را روی گوشی که درد می‌کند به‌مدت چند دقیقه نگه دارید. توجه به این نکته ضروری است، که یخ را به‌طور مستقیم روی گوش خود نگذارید؛ چون احتمال دارد سرمای بیش از‌ اندازه به گوش‌تان آسیب برساند. در مورد کمپرس آب گرمنیز همین موضوع صادق است.
نکته! بهتر است ابتدا به‌مدت ۱۰ دقیقه، از کمپرس سرد استفاده کنید؛‌ سپس کمپرس گرم را جایگزین کنید.
مصرف دارو‌های بدون نسخهمسکن‌هایی مانند استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن درد گوش را تسکین می‌دهند. همچنین داروهای ضدالتهابی استروئیدی (NSAID) مانند آسپرین نیز درد گوش را کم می‌کنند؛ البته این تاثیر موقت است. توجه داشته باشید، که مصرف بسیاری از دارو‌های بدون نسخه برای همه مناسب نیست. برای مثال، افرادی که در گذشته پرده گوش آنها پاره شده است، یا یکسری عمل‌های جراحی روی گوش خود انجام داده‌اند. همچنین افرادی که به‌هردلیلی دارو‌های دیگری مصرف می‌کنند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا از تداخل‌های دارویی آگاه شوند.

فراموش نکنید که برای درمان گوش درد کودکان و نوزادان نیز هرگز بدون مشورت پزشک از دارو‌ها استفاده نکنید.

برای درمان خانگی گوش درد نباید بی‌اجازه دکتر اقدام کنید. در واقع، اگر می‌خواهید مسکن یا دارویی استفاده کنید، باید نظر پزشک را جویا شوید. استفاده از حوله گرم و قراردادن آن روی گوش ایده بهتری است. البته اگر دلیل گوش‌درد جدی است، هرگز خوددرمانی نکنید. در این شرایط، هرچه‌سریع‌تر با یک متخصص گوش و حلق و بینی ملاقات کنید تا ارزیابی دقیق‌تر صورت بگیرد. شما در هر شهری از ایران، می‌توانید بهترین متخصص گوش شهر خود را پیدا کنید. برای مثال اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید از میان ۱۶۱ دکتر گوش تهران از پزشک مورد نظر خود نوبت دریافت کرده و توسط او ویزیت شوید.

برای بررسی سلامت و بهداشت گوش‌، بینی و حلق و همچنین شنوایی‌سنجی، باید به دکتر گوش تهران مراجعه کنید. متخصص گوش و حلق و بینی تهران در تشخیص و درمان عفونت‌های گلو، عفونت گوش، خونریزی بینی، جراحی حلق، کم شنوایی و عمل زیبایی بینی مهارت دارد. همچنین پیشگیری و درمان عفونت‌های گوش، آلرژی بینی، التهاب حلق و آلرژی‌های بینی هم بخشی از وظایف پزشکان این تخصص است.
تمرینات ورزشیگهگاه با انجام یکسری حرکات ورزشی مناسب ناحیه گردن، فشار موجود در کانال گوش کاهش می‌یابد و درد کوش کمی تسکین می‌یابد. اگر می‌خواهید با انجام ورزش گوش درد خود را کاهش دهید، چنین عمل کنید. ابتدا سعی کنید که پاهای خود را روی زمین قرار بدهید؛ سپس سر و گردن خود را آرام به سمت راست، و بعد به سمت چپ بچرخانید. ( به‌صورتی که سرتان به موازات شانه‌هایتان قرار بگیرد). در نهایت، شانه‌های خود را بالا بیاورید؛ سپس به‌آرامی شانه هر طرف را به گوش همان طرف برسانید. تمرینات دیگری نیز در این خصوص وجود دارند. اما موثرترین سبک همین مورد است.
ماساژدرمانیانجام ماساژهای ملایم، برای گوش درد‌هایی که از فک یا دندان ناشی می‌شوند بسیار موثرند. هنگام وقوع گوش درد، می‌توانید با انجام ماساژ در نواحی مذکور درد خود را تسکین دهید. برای مثال، اگر درد پشت گوش خود درد احساس می‌کنید، سعی کنید عضلات فک و گردن خود را ماساژ دهید.
همچنین دست خود را از بالا به پایین روی این نواحی بکشید. هنگامی که می‌کشید فشار دهید تا درد شما تسکین یابد. این نوع ماساژ ممکن است در جهت تخلیه مایع اضافی گوش موثر باشد و از تشدید درد گوش جلوگیری کند.
قطره گوشقطره‌های گوش، فشار ناشی از مایع را کاهش می‌دهند؛ همچنین جرم گوش را پاکسازی می‌کنند. قطره‌های گوش یک روش موقت برای درمان گوش درد هستند. یعنی شما فقط برای چند روز می‌توانید روی آنها حساب کنید. اگر بعد از چند روز استفاده درد شما رفع نشد، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از این قطره‌ها برای کودکان، حتما با پزشک مشورت کنید. اما در حالت کلی، استفاده از قطره گوش روشی سریع و پربازده برای کاهش درد گوش است.
نکته! در دو حالت نباید از قطره گوش استفاده کنید؛ نخست زمانی که پرده گوش شما پاره شده است. دوم؛ زمانی که روی گوش داخلی خود جراحی انجام داده باشید.
زنجبیلزنجبیل، نوعی گیاه گلدار است که ترکیبات آن شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی کم و فیبر است. جالب است بدانید که خاصیت درمانی زنجبیل را برای اولین بار، یک پزشک یونانی به نام دیوسکوریدس ثبت کرد. زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد؛ برای درمان گوش درد با کمک زنجبیل، می‌توانید آب آن را در ترکیب با روغن زیتون روی مجرای گوش خارجی خود اعمال کنید. لازم به‌ذکر است که ترکیب زنجبیل با عسل نیز می‌تواند مفید باشد.
برای تهیه آب زنجبیل، مقداری زنجبیل تازه را به‌صورت ورقه‌ای برش دهید؛ سپس آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید. در مرحله بعد، پارچه‌ای را با آب زنجبیل خیس کنید و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی گوش آسیب دیده قرار دهید. توجه داشته باشید که هرگز این مایع را داخل گوش خود نریزید.
درمان خانگی گوش درد بعد از استخراگر شناگر هستید، حتما در مورد بیماری گوش شناگر اطلاعات کافی دارید. حتی ممکن است آن را تجربه کرده باشید. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که آب آلوده در گوش فرد باقی بماند. اگر آب آلوده زمان زیادی در گوش باقی بماند، گوش عفونت می‌کند. علائم این بیماری در ابتدا خفیف است؛‌ اما اگر درمان نشود، این علائم با گذشت چند روز شدید می‌شوند. به‌طوری که کانال گوش به یک محیط مناسب برای رشد میکروب‌ها تبدیل می‌شود. برای اینکه از بروز این بیماری پیش‌گیری کنید، انجام اقدامات زیر ضروری است:


  • گوش‌های خود را تا جایی که می‌توانید خشک نگه دارید؛
  • هنگام شنا یا حمام، از گوش‌گیر مخصوص استفاده کنید؛
  • از تمیز بودن آب استخر اطمینان لازم را کسب کنید.


در صورتی که با انجام اقدامات مذکور، نتوانستید این بیماری را درمان کنید، بدیهی است که باید به یک پزشک با تخصص گوش، حلق، بینی مراجعه کنید و اقدامات درمانی تخصصی‌تری را در پیش بگیرید. این پزشک با استفاده از روش های تشخیصی مخصوص و درمان‌های لازم، به شما کمک می‌کند تا بهبودی خود را به دست بیاورید.

متخصص گوش و حلق و بینی، در اولین مرحله به ارزیابی و معاینه فیزیکی بیمار و علائم بیماری‌های گوش می‌پردازد. دکتر گوش از شما سوالاتی درباره تاریخچه بیماری، علائم (سرگیجه، مشکل در بلع، …)، دردها و سابقه پزشکی می‌پرسد. او از طریق معاینه و استفاده از ابزارهای تشخیصی مانند لارنگوسکوپ (ابزار بررسی حلق)، رینوسکوپی (بررسی بینی) و سایر آزمایش‌ها، بیماری را تشخیص و اقدامات درمانی را آغاز می کند.
چه زمانی برای درمان گوش درد به پزشک مراجعه کنیم؟شدت گوش درد، مهم‌ترین عامل هدایت‌کننده شما برای انتخاب روش درمان است. شاید بخواهید که هنگام بروز علائم گوش درد، به راهکارهای تسکین‌دهنده خانگی بسنده کنید؛ یا به‌سراغ کمک‌های تخصص‌تر بروید. این موضوع به‌طور کامل با شدت درد شما و صدالبته علت بروز درد مرتبط است. برای مثال، اگر به بیماری‌هایی از قبیل دیابت و نقص سیستم ایمنی مبتلا هستید؛ ممکن است توانایی بدنتان در مبارزه با عفونت‌ها کم شده باشد. در این شرایط درمان گوش درد به کمک پزشک بر هر راه‌حل دیگری برتری دارد.
به طور کلی، انجام درمان‌های خانگی در کاهش درد گوش موثرند. اما در‌صورتی که علت گوش درد شما یا کودکتان، وجود یک بیماری مهم مانند عفونت گوش باشد، باید بدون فوت وقت به دکتر گوش مراجعه کنید. درغیراینصورت، ممکن است در آینده با عوارض‌های تهدید‌کننده مواجهه شوید.

پزشکان با تخصص گوش و حلق و بینی به طیف گسترده‌ای از درمان بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی و ساختارهای سر و گردن می‌پردازند. این بیماری‌ها، مناطق به‌هم‌پیوسته‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهند. دکتر گوش برای مدیریت و درمان این بیماری‌ها، از تکنیک‌های پزشکی و درمان‌های آلرژی گرفته تا مداخلات جراحی، مراقبت‌های تخصصی و جامعی را ارائه می‌دهد

برگرفته از سایت دکتردکتر(https://drdr.ir)


گردآوری: گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع:drdr.ir

دوشنبه 04 تیر 1403 - 14:39
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ